Grah Whatmough s floskulami nad očitke akademikov

Univerza v Ljubljani: RTV Slovenija je naše skupno javno dobro, avtonomnost novinarskega in uredniškega dela pa temelj delovanja  v interesu javnosti.

Na zaskrbljeno sporočilo Univerze v Ljubljani, ki je 7. septembra pozvala k zaščiti neodvisnosti novinarsko-uredniškega delovanja zaposlenih v javnem mediju, je generalni direktor RTV Slovenija Andrej Grah Whatmough odgovoril v svoji klasični maniri: očitke je zanikal, zaposlenim pripisal nedovoljena ravnanja, Univerzo v Ljubljani pa podučil, komu naj verjamejo. Vodstvu, seveda.

»Grožnje z odpuščanji in disciplinskimi postopki ter drugimi nevidnimi pritiski na novinarke in novinarje so nedopustni za vodenje in delovanje naše javne radiotelevizije,« je sporočila Univerza v Ljubljani in se tako odzvala na napovedano »discipliniranje« urednice in voditelja televizijskega Dnevnika, ki sta javno spregovorila o pritiskih, ter vseh RTV-kolegov, ki jima javno izrekajo podporo. Univerza v Ljubljani je ob tem posebej poudarila pomen neodvisnega delovanja javne radiotelevizije, ki skrbi za »kakovostno izobraževanje in informiranost javnosti,« saj so v sodobnem času »za odgovorno upravljanje z družbo javni mediji neprecenljivega pomena.«

Univerza v Ljubljani, 7. september 2022

»Ob zaskrbljujočem porastu dezinformiranosti, vplivnosti družbenih medijev v zasebnem lastništvu peščice globalnih akterjev in okrepljeni družbeni polarizaciji so visoki standardi novinarskega poklica, neodvisnost poročanja in odpornost na politične in druge pritiske, ki ne sodijo v domeno javnega dobrega, pogoj, da ostanemo odprta, na informiranem dialogu temelječa družba.«

Odgovor generalnega vodstva ni presenetil – ne po jezikovnih spodrsljajih ne po vsebini. Generalni direktor RTV Slovenija Andrej Grah Whatmough je rektorju Univerze v Ljubljani Gregorju Majdiču sporočil, da »strmi« k uresničevanju svojega poslanstva in ga pozval, naj se v prihodnje »v luči objektivnosti in pridobitve vseh informacij pred naslavljanjem javnosti« ne zanaša na glas zaposlenih, ampak raje »obrne na nas.«

Resnica generalnega direktorja pa je, da RTV-kolegi z gostovanjem v studiu TV Slovenija in drugimi protesti ne izražajo stanovske podpore kolegom, temveč »del zaposlenih nezadovoljstvo rešuje z vdorom v studio in na ta način obremenjuje plačnike RTV prispevka.«

Podcenjujoče odgovarjanje javnosti s floskulami, površnostmi in tako imenovanimi »spini« ni nič novega. Takšni so bili vsi odgovori vodstva RTV Slovenija od lanske jeseni, odkar zaposleni opozarjamo na programsko škodo, ki jo je povzročil nepremišljen Programsko-produkcijski načrt za leto 2022, ki je ukinil številne televizijske vsebine in utrl pot v razkroj javnega medija.

Ko je lani skupina 97 podpisnikov, med katerimi so bili številni diplomati in visokošolski učitelji s področja mednarodnih odnosov, v javnem pismu protestirala proti napovedani ukinitvi edine zunanjepolitične televizijske oddaje Globus pri nas, jim je takratni v. d. direktorja Televizije Slovenija Valentin Areh odgovoril: »Novica, da ukinjamo Globus in krčimo vsebine z zunanjepolitično tematiko, ni resnična. Globusa ne ukinjamo, ampak njegovo vsebino selimo v nov večerni informativni blok na TV SLO 2. Namesto tedenske, kratke, komaj 20 minutne oddaje Globus bomo gledalcem ponudili vsebino oddaje vsak delovni dan v letu.«

Danes vemo, da je bila takšna obramba projekta Panorama, milo rečeno zavajanje. V vsiljeni oddaji na drugem sporedu TV Slovenija, namenjeni ideološkemu »uravnoteževanju« informativnih vsebin na prvem sporedu, je zunanjepolitičnih vsebin le za vzorec. Ob tem je projekt Panorama zamujal več mesecev in je zaradi slabega načrtovanja že močno okrnjen oziroma skrajšan.

,
%d bloggers like this: